onsdag 28. september 2011

Jubelhelg, et steg videre, og et steg om gangen...

Da har jeg fått tid til ettertanke etter en travel helg. Lørdag startet med morgen trening med Pål og Camilla i Sveio, etter det var det til Vats for å levere Jenka, Chipsy og Sot hos Silje, før turen gikk videre på "reunionfest" for oss som gikk ut av 9. klasse på Husnes Ungdomsskole i 1984, Det ble en kjempetrivelig fest på Rosendal Fjordhotel, artig å møte igjen "gamle" skole kammerater som en ikke har sett på 27 år. Tusen takk alle sammen, dette må vi gjøre igjen snart :-) Etter 3 timers søvn den natta, gikk turen tilbake over fjorden og til Sandeid og ØEVHK's LP-Stevne.
Jeg rakk akkurat frem til Pål og Enya skulle inn i ringen for sin kl II debut. Å stå ringside når trenings kompisen er i ringen er et sant "helvete!!" :-) Tror aldri jeg har vert så nervøs noen gang, da de skulle ta øvelsene vi var mest usikker på om satt før stevnet. 10 på ruta og 10 på hoppet var ikke akkurat det vi hadde ventet oss, JUBELEN STO I TAKET! De landet AKKURAT på 160p. 1.premie og opprykk til kl III... HURRA!!


Så var det vår tur. Jenka var ikke i noe god form, hun hadde litt trøbbel med magen og virket litt trøtt og slapp. Jeg vurderte om jeg skulle trekke meg, men testet henne litt ute på et jorde, og for meg virket det som hun var motivert for å starte, så vi tok sjansen. Jenka viste meg at hun virkelig kunne jobbe til tross for at hun ikke gikk "for full maskin". Vi klarte å hale i land en 1. premie, og endelig Elite Merket for bestått alle øvelsene, og vi ble nr. 3 av 9 fremmøtte, herlig følelse når en får lønn for intens jobbing i 3 mnd. :-) Grattis med seier til Synnøve & Dream og Monica og Ajax nr.2
For Jenkas kritikk, Se her.

Tusen takk til dere alle for en fin LP dag i Sandeid

Lille Chipsy som nå har passert 12 uker, får sin daglige dose med LP lydighet og hverdags lydighet. Det går sakte fremover slik det skal. Vi jobber jevnt og trutt med grunferdighetene, der vi legger vekt på presisjon og konsentrasjon. Motivasjon får hun ved den tradisjonelle godbiten og ekstra bonus ved å få lære øvelser som er gøy, som ruta og innkalling. Chipsy er en gladjente, alltid klar for futt, fart og moro. En liten "Juni all over again", om dette er tilfeldig eller tilfelle vil tiden vise :-)

Tradisjonell godbit er gått over til noe utradisjonell i form av skinkeost på tube.
Uhyre populært hos Chipsy, og ikke minst renslig og praktisk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar